• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När kan man låna efter att sina anmärkningar försvunnit?

S

Svårtattveta

Gäst
Poäng: 0
Hej. Undrar om någon kan svara på när man skulle ha så bra score på uc så att man skulle bli beviljad ett lån på ca 300 000 k med bra ränta!? Jag har årsinkomst på ca 360 000 k inga andra synliga lån men en Swedbank kredit som jag betalar av på ca 9 k. Har hört att scoren på uc först går upp till hög procent och sedan sjunker men hur lång tid kan det ta innan man är nere på en så låg procent så att man kan få ett lån till riktigt bra ränta!? Hur goda tror ni att att mina förutsättningar är rör att få beviljat ett sådant lån?
Just nu sitter jag med 17 anmärkningar där den sista försvinner i september och ett historiskt skuldsaldo på ca 53 k men inga skulder hos kronofogden sedan 2 år tillbaka.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
D

Den ofrivillige golfaren

Gäst
Poäng: 0
Många har berättat om att deras score gått upp så fort deras anmärkningar försvunnit men för mig och min fru var det precis tvärt om. Vi hade iofs låg score även med en anmärkning men när den försvann så vill jag minnas att vår score gick från ~4% ner till runt 0,4%.

Jag tror allt beror på historiken som du har, varken jag eller min fru hade tagit några UC på väldigt länge (eller åtminstone inte mer än 1 var det senaste året). Vi hade inga lån eller krediter heller samt att vi hade jämn inkomst över tid.
 
S

Svårtattveta

Gäst
Poäng: 0
Okej. Nej jag har heller inga förfrågningar direkt och kommer inte ha en enda när det väl är dags. Har liksom insett att det inte är någon idé att försöka söka lån i min situation så jag väntar ut allt istället.
 

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Vänta tills dom alla försvinner. Du kan få lån med anmärkningar men endast från fåtal banker och inte med särskilt bra ränta.
 
S

Svårtattveta

Gäst
Poäng: 0
Vänta tills dom alla försvinner. Du kan få lån med anmärkningar men endast från fåtal banker och inte med särskilt bra ränta.


Jo men jag ska inte ta lån med anmärkningar. Frågan är hur länge jag bör vänta innan jag kan ta ett lån på 300 k efter att alla försvunnit. Vill ha till så låg ränta som möjligt.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Mitt råd är att du kollar ditt kreditbetyg hos Min UC när allt har försvunnit inklusive ditt historiska skuldsaldo avvakta tills allt är uppdaterat mellan den 15-20 månaden efter då betyget för september syns mellan den 15-20 oktober.
 

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Kommer skilja sig från bank till bank och tyvärr omöjligt att veta. Om du har en riskprognos under 0,5% kommer du kunna få runt 3.45% via Lendo
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Medlemslån ligger på 4,85 % tror jag upp till 350000. Lendo brukar vara det som många kör ned. Håll oss uppdaterade hur ditt betyg går!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp